Reklamní předměty s potiskem představují účinný marketingový kanál. Které vlastně fungují nejlépe a proč?
Reklamní předměty s potiskem stále fungují
Jako reklamní nebo též propagační předměty označujeme drobné produkty opatřené názvem společnosti, logem, popřípadě i sloganem. Jde o jeden z nejstarších marketingových kanálů. Firmy se ho ale nevzdávají ani v současnosti, jelikož stále velmi dobře plní svůj účel.
Dokonce ani digitální nebo televizní forma propagace v době moderní nepředstihla reklamní předměty s potiskem. Ty tak stále platí za nejsledovanější formu reklamy, jak zjistila Advertising Specialties Impressions Study realizovaná reklamní agenturou Advertising Specialty Institute.
V průměru je propagační produkt uchováván po dobu 5 měsíců, přičemž získá přibližně 1 000 zobrazení za měsíc. Jde tedy o oblíbený segment, protože lidé jednoduše mají rádi věci zdarma. Navíc zde platí princip reciprocity: Spotřebitelé i rádi dávají a dostávají. Když je obdarujete, ochotně u vás nakoupí nebo vaší firmě řeknou svým přátelům a rodině.
Obecně navíc platí, že čím je reklamní dárek užitečnější, tím spíše si ho jeho majitel ponechá. Reklamní předměty by tak měly být relevantní, atraktivní a příjemné.
Které reklamní předměty patří k nejoblíbenějším?
Psací potřeby a zápisníky
Pera nebo propisovací tužky patří v této sféře k tradičním zástupcům. Lze je snadno uložit do kapsy a je pravděpodobné, že budou používány pravidelně. Oblíbené jsou zejména mezi starší generací, generace Z už preferuje hlavně moderní technologie.
Ačkoli i ti starší píší často textové zprávu nebo e-maily, možnosti zapsat si poznámku na papír stále není pozapomenutým reliktem historie. Záznamníky a zápisníky tak rovněž patří stabilně na špici obliby v tomto sortimentu. Navíc mohou akcentovat i stávající trend ekologie a udržitelnosti, jsou-li vyrobeny z recyklovaných materiálů.
Trička, mikiny a další textilie
Lze říci, že trička s reklamou jsou přímo předurčena k tomu, aby byla nosičem konkrétního sdělení. S jistou nadsázkou můžeme tvrdit, že pokud si vaši zákazníci jsou ochotni tričko obléknout, prakticky pracují za vás a stávají se součástí vašeho marketingu.
Alternativou triček jsou pak mikiny. Coby forma reklamy mohou sloužit i další textilie, například přikrývky nebo přehozy. Užitečné jsou zejména na služební cesty a konference, kde lidé pobývají v hotelech nebo pravidelně létají.
Hrnečky včetně cestovních variant
Do pomyslného žebříčku nejoblíbenějších reklamních předmětů se každoročně probojují i hrnky. Ty totiž jednoduše nemají šanci ztratit na oblibě, jelikož mnoho lidí si prakticky neumí představit, že by svůj den začalo jinak než s čajem nebo kávou.
Chcete, aby si s vámi dopřávali svůj lahodný nápoj i lidé na cestách? Nabídněte jim praktické a odolné termohrnky. Z podobného ranku jsou stylové lahve na vodu. I sem se promítá ekologický přístup: Zatímco plastové lahve jsou na ústupu, ty opakovaně použitelné se těší výrazné oblibě.