Je venkovní reklama vhodným způsobem propagace i pro malé firmy? Odpověď zní jednoznačně: ANO!
Podnikat můžete tzv. ve velkém nebo v malém. Velké firmy a ty nadnárodní obzvláště to v lecčems mají snadnější. Mohou si například dovolit investovat velké částky do reklamy. Ano, to jsou ty, které se nám snaží dostat pod kůží až pro mnohé nepříjemnou reklamní masáží uprostřed těch nejlepších filmů. Vyvstává tak otázka, do jaké míry je taková reklama účinná, když většina diváků v době jejího vysílání stejně přepíná na jiný program. Mnohé časté reklamy přímo iritují a už z toho důvodu se pak snaží daným výrobkům vyhnout. Hovoří za mě ale vlastní zkušenost, ne sociologický průzkum.
Malé firmy své investice váží
Pak na trhu fungují nebo se o to alespoň snaží malé firmy, které do reklamy tak investovat nemohou a říkám si tak, jestli to i není dobře. Zákazníka neiritují vtíravou a všudypřítomnou reklamou. Naopak musí dostatečně zvážit, do jaké reklamy investovat. A to je ta základní otázka. Jaká forma reklamy je při omezeném rozpočtu pro malého podnikatele nejvýhodnější. Odpověď není jednoduchá a už vůbec ji není možné vtěsnat do jednoho článku. Vždyť se tento obor studuje i na vysoké škole. Ale pokusíme se o to.
Současné formy reklamy
Jaké máte v oblasti reklamy vůbec možnosti? Televizní reklamy vzhledem k jejich astronomickým cenám ihned zavrhujeme. Pak se nabízí reklama v časopisech. Ani ta bohužel není zrovna levná. Pokud tedy zvolíte medium s vysokou čteností. Pak máme reklamu rozhlasovou – ano, to jsou ty zpívající reklamy na rozhlasových stanicích, které dle našeho názoru spíše vyvolávají úsměv na tváři než ponouknutí, abychom si pořídili daný výrobek.
Reklama outdoorová
Vhodnou formou reklamy se, a to i pro menší podnikatele, ukazuje venkovní reklama v podobě venkovních billboardů. Ta totiž cílí na zrakový vjem člověka. Zajímavý vizuál si snadno zapamatujeme. Schválně zavřete oči a zkuste si vybavit nějaký povedený billboard, jež vás v poslední době zaujal. Nebo vůbec billboard, který vás kdy nejvíce zaujal. Já když zavřela oči, okamžitě se mi vybavil pejsek „fofola“. A před kolika lety tyto billboardy zaplavily Česko? A stále je mám v paměti. Co se vybaví vám? Chceme jen naznačit, že dobře připravená billboardová kampaň skutečně přináší výsledky.
Efektivnost billboardových kampaní
Billboardové kampaně jsou jednoznačně efektivní. Billboard je médiem, které zasáhne obrovskou část populace – samozřejmě záleží na tom, kde stojí. Samostatné rozmístění doporučujeme přenechat odborníkům. Obzvláště velké formáty jsou navíc nepřehlédnutelné. Vidíte je, i když nechcete. Venkovní reklama je ideální formou reklamy i pro regionální firmy. Proč pokrývat celou republiku, když působíte třeba jen na Vysočině. Zvolte pak cílenou kampaň jen pro danou oblast.
Pro koho je tato reklama vhodná?
Asi nebude mít smysl, aby do billboardové kampaně investoval zmrzlinář. Pokud ale mít v nabídce zboží vyšší ceny, tak proč ne? Automobily, ale i sekačky, střechy, to vše můžete na billboardech inzerovat. A mějte na paměti, že čím zajímavější vizuál budete mít, tím více pozornosti přiláká. A o to přeci jde především, že? Stejně jako je dobré, když inzerovaný výrobek osloví co největší počet lidí, jedná se tedy o výrobek určený pro masový trh.
Nebojte se ceny
Možná se obáváte ceny. Uznáváme, že ani billboardové kampaně nebývají nejlevnější, když se ale trochu zasvětíte do cen jiných tzv. offline reklam, zjistíte, že zas tak cenově přemrštěné nejsou. Například za klasický billboard 5,1 * 2,4 m zaplatíte mezi 4 až 8 tisící korun měsíčně. To opravdu není moc. Větší, takzvaný bigboard pak stojí od 15 do 35 tisíci korun. Existují ale i levnější možnosti jako tzv. citiboardy a citilighty, reklamy na mostech, reklamní hodiny, prizmy atd. Nízký rozpočet zde rozhodně není překážkou.
Zajímají vás podrobnosti?
Pokud se chcete dozvědět víc, doporučujeme navštívit portál mojeBillboardy.cz, který sdružuje desítky agentur vlastnících reklamní plochy. V nabídce má přes 10 tisíc billboardů a reklamních ploch ve všech městech ČR. Na stránkách rovněž můžete rychle srovnat ceny napříč celým trhem a vybrat si vhodný billboard v přehledné online mapě. Na mojebillboardy.cz vás navíc přímo, tedy prostředníků spojí s majiteli reklamních ploch. A pro zájemce o billboardy na Slovensku je k dispozici web mojeBillboardy.sk.