Čím víc se Česká republika zapojuje do mezinárodní integrace, tím jasnější je, že bez znalosti světového jazyka číslo jedna, tedy angličtiny, se už moc dlouho neobejdeme. Už v tuhle chvíli na nutnost její alespoň elementární znalosti narážíme na každém kroku. Dá se přitom očekávat, že její potřebnost bude stále růst.
Pro děti je angličtina hračka
Ti z vás, kdo ke studiu angličtiny přistoupili až v dospělosti nebo ve starším školním věku nejspíš vědí, že její ovládnutí je poměrně dřina. To však neplatí pro děti. Pro ty je studium jakékoli řeči nepoměrně jednodušší a platí přitom, že čím mladší dítě je, tím lépe mu to půjde. Z toho je evidentní, že se vyplatí věnovat výuce angličtiny u dětí zvláštní pozornost. Ptáte se, čím to je, že se děti učí řeči snadněji, než dospělí? To je jednoduché, zhruba do 9 let u člověka probíhá vývoj a paměťových řečových center. Dokud není tento vývoj zcela dokončen, je mnohem snadnější do paměti zakomponovat nejenom znalost jazyka mateřského, ale i jakéhokoli dalšího. Nejde přitom o perfektní zvládnutí řeči, ale o vybudování neochvějných základů, které se pro dítě stanou zcela automatickou záležitostí a na které může v dalších letech navazovat.
A jelikož je výuka jazyků v základkách často zcela nedostatečná, respektive řízena zastaralými osnovami a mnohdy i špatnými pedagogy, přistupuje stále více lidí k vyhledávání jazykových kurzů pro děti v rámci jazykových škol. Výhodou kurzu v jazykové škole je, že není vázána žádnými osnovami a nařízeními ze strany MŠMT. Tento fakt jí umožňuje netýrat děti zbytečnou gramatikou a sáhodlouhými výčty slovní zásoby a jít rovnou k jádru věci. Tedy k aktivní komunikaci. Je až alarmující, s jakým klidem školní vzdělávací plán ignoruje výuku komunikačních dovedností v rámci jazykových hodin. A přitom právě o ty by mělo jít především. A právě tento nedostatek vyvažují jazykové školy prostřednictvím svých kurzů angličtiny pro děti. Ty děti zpravidla neprosedí v lavicích, kde vyplňují cvičení, ale prostřednictvím interaktivních aktivit se učí řeč aktivně používat; učí se reagovat; učí se mluvit a učí se, že je lepší udělat chybu v gramatice ale umět se vyjádřit, než perfektně ovládat gramatické poučky a nebýt schopný dát dohromady jedinou větu.