Tvorba webu vychází z potřeby sdílet užitečné informace

Hlavní a nejdůležitější prvek každé webové prezentace je hodnotná informace.Pokud nemáte co sdílet, nemá tvorba webu žádný význam. Jakmile víte, co hodnotného můžete nabídnout, je určitě skvělý čas na sestavení stránky. Pozornost lidí je v dnešní době roztříštěná do všech světových stran. Cílem každé webové návštěvy je najít přesně to, co hledám a díky této dostupnosti je popularita internetu stále větší. 

Vaše stránka by měla být navržena tak, aby návštěvník hned pochopil co na ní najde. Zákazník, je vždy na prvním místě a tím pádem se musíme soustředit především na jeho potřeby. Celý design i okolní aktivity by měly odpovídat právě vaší hlavní činnosti. Od loga firmy, přes barevné schéma až po strukturu informací.

Lidé už jsou zvyklí na určitý design stránky

Díky mnohaletým zkušenostem a testování mohou vývojáři stavět na ověřených základech. Některé věci není potřeba vymýšlet a stačí jen použít ověřené postupy.

Jaké standardní prvky nalezneme na většině stránek?

  • V záhlaví stránky je většinou hlavní menu, ze kterého odkazujeme na nejdůležitější části stránky. Mohou to být služby, ceník, co umíme, kontakty nebo jiné zásadní části stránky.

  • V levém horním rohu záhlaví bývá standardně logo, které většinou funguje i jako odkaz na hlavní stránku webu.

  • Zápatí je většinou místo pro kontaktní údaje, stránky o ochraně osobních údajů nebo platební podmínky pokud jde o eshop.

Pod záhlavím se standardně nachází ten nejdůležitější prostor celé stránky. Je to místo nadpisu nebo chytře vytvořené výzvy k akci, které můžeme říkat Call to Action. Tyto výzvy mají stimulovat zákazníka k určité akci.

Takovou akcí může být třeba výzva zvednout telefon a zavolat Vám nebo vyplnit kontaktní formulář.
Internetová stránka může být tím nejlepším prodejcem na světě, ale ne vždy má sloužit jako obchodník. Někdy tím obchodníkem musíte být vy sami a stránka jen slouží jako sběrač kontaktů.

Jakým způsobem se pracuje s kontakty, které jsem získal online?

Tím hlavním předpokladem uzavření obchodu je péče o klienta. Dost často se stává, že přes internetové stránky přijde poptávka nebo kontakt na potenciálního zákazníka. To pro vás musí být zeleným signálem na pomyslném semaforu akce. Jakmile víme, že má někdo zájem o naše služby, musíme okamžitě jednat a začít s kontaktem pracovat. I kdybyste měli mít nastavenou automatickou odpověď v podobě děkovného emailu nebo sms zprávy a ozvat se později, působí to mnohem důvěryhodněji, než když někam dáte svůj kontakt a nestane se vůbec nic.

Není nic horšího než majitelé firem a obchodů, kteří se nestarají o své klienty. Pokud jste se rozhodli pustit do podnikání, je naprosto nezbytné mít zájem o potřeby svých zákazníků. Jakmile přijde kontakt, musí se s ním začít pracovat, protože nezájem je naprosto nejhorší obchodní taktikou, kterou můžete zvolit. Hlavním úkolem každého podnikání je totiž poskytování hodnotných služeb, produktů nebo informací. Pokud vás zajímá pouze zisk a nic jiného, není pro Vás podnikání tou správnou cestou. 

Uspořádání stránky i barevné schéma je pro návštěvníka důležité

Každý člověk má jedinečný pohled na svět. Říkejme mu filtr. Přes tento filtr pozoruje okolí, vnímá a hodnotí jednotlivé události v jeho životě. Ať už malé nebo velké, každá událost v jeho aktuálním životě prochází skrz tímto filtrem. Znamená to snad, že musím pro každého člověka na internetu vytvořit jedinečnou stránku? Samozřejmě, že ne!

Protože i přes jedinečný filtr každého člověka můžeme sledovat určité společné charakteristiky. Jsou to věci, které se velmi zjednodušeně a obecně mohou týkat větší skupiny lidí. Je to pojítko, které je charakteristické pro určitou skupinu lidí. A přesně tomuto vodítku je třeba přizpůsobit celkovou funkčnost i vzhled naší stránky. Proč? Zvyšujeme tak svojí šanci na úspěch. 

 

Napsat komentář