Detoxikace organismu během jednoho dne? Nečekejte zázraky, ale lepší jeden krůček, než žádný

U řady lidí může být takzvaná detoxikace organismu spontánním nápadem, často vymyšleným v reakci na kocovinu po přehnaném večírku. A zpravidla tento nápad nepřetrvá právě ten jediný den. I tak lze ale za 24 hodin učinit mnohé pro Vaše zdraví – zdaleka nejdůležitější je pak ale v nastaveném kurzu pokračovat.

Detoxikace organismu – v čem doopravdy spočívá?

V první řadě je nutno předeslat, že žádné zázračné očisty organismu a kompletního zbavení se veškerých nežádoucích „toxinů“ nedosáhnete žádnou kúrou ani dietou. To ale neznamená, že byste se neměli starat o co nejhladší fungování vašeho organismu. Takzvaná detoxikace je v podstatě „optimalizace“ vašeho těla, tak, aby se bylo schopno s likvidací škodlivých látek vypořádat co nejúčinněji a nejrychleji. Na to pouhý den stačit nebude. Zkuste ale i tak alespoň některé z metod, které rozvedeme v následujících bodech, a vaše tělo vám zajisté poděkuje.

1.     V první řadě si dopřejte dostatek spánku

Dlouhý a nepřerušovaný spánek je tím nejlepším dárkem, který si můžete na konci dne dopřát. Kvalitní spánek může:

  • Odbourat stres
  • Posílit funkci paměti
  • Snížit krevní tlak
  • Posílit imunitní systém
  • Pomoci při udržení si optimální váhy
  • Posílit srdce a kardiovaskulární systém

A ještě mnoho dalšího. Celkově vašemu organismu uvolní ruce k boji s toxiny a volnými radikály. Žádná očista se bez kvalitního spánku zkrátka obejít nemůže.

2.    Hned po probuzení si dopřejte pořádnou sklenici vody

A totéž zopakujte během dne několikrát. O důležitosti dodržování pitného režimu se toho řeklo a napsalo již mnoho, proto není třeba zabíhat do přílišných podrobností. Z hlediska detoxikace snad stačí říci, že voda je důležitá při zbavování se odpadních látek ve formě moči, potu a do určité míry i dechu.

3.    Často se protahujte

Minimálně jednou za hodinu si udělejte pětiminutovou přestávku – protáhněte se, projděte se, zacvičte si pár jednoduchých cviků. Snížíte tak únavu, rozproudíte krev, rozpumpujete srdce a zároveň spálíte pár kalorií. Svižná procházka na čerstvém vzduchu je také vynikající.

4.    Dopřejte si čaje či bylinné výtažky

I docela obyčejný čaj má sám o sobě spoustou zdravotních benefitů je vynikajícím antioxidantem. Pokud vše chcete ještě vylepšit, pak můžete zvolit některý z mnoha bylinných čajů či čajů s přísadami. Rozhodně neuděláte chybu, pokud zvolíte čaj:

  • Pampeliškový. Posiluje játra a tím pádem je ideálním detoxikačním nápojem.
  • Heřmánkový – ideální pro zklidnění a lepší spánek, pomáhá i při regulaci cukru a vysokém tlaku.
  • Zázvorový. Přispívá především ke stabilizaci trávícího systému, ale slouží také k posílení imunity.
  • Mátový. Osvěžující, protizánětlivý a vynikající proti nevolnosti či bolení břicha.
  • Šípkový. Tento čaj je bohatý na vitamín C a minerály a pomáhá i při hubnutí. Pokud si nasbíráte a nasušíte šípky, snadno si jej uděláte i doma.

5.    Vynechte alkohol

Konzumace alkoholu je spojena s bezpočtem rizik. Tělo vyhodnocuje alkohol jako škodlivou látku a pokouší se jej zbavit prioritně. To znamená, že hůře zpracovává další kalorie (které se následně ukládají ve formě tuku), ale i další škodlivé látky. Alkohol navíc dehydruje a unavuje – jeho radikálním omezením, či nejlépe úplným vynecháním, si zkrátka prokážete velkou službu.

I drobný pokrok vám může pomoci cítit se lépe – dodržujte těchto 5 bodů a můžete si být jisti, že se na konci dne budete cítit lépe, než na začátku!

Co zaručeně pomáhá cítit se zdravě vám? Možná to jsou některé recepty, cviky, nápoje… podělte se o ně s námi! Dopřáváte si dostatek spánku, nebo jej zanedbáváte? Zanechte nám komentář – ceníme si vašeho názoru!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *