Můžete nabízet sebelepší zboží, ale pokud budete zaměstnávat nepříjemné prodavače a váš obchod bude působit zastarale či zmateně, zákazníci se k vám nepohrnou. Na to, zda si vás lidé oblíbí, nebo se vydají raději ke konkurenci, má vliv spousta faktorů. A jedním z nich je právě zařízení interiéru prodejny.
Nezáleží na tom, zda prodáváte oblečení, potraviny, stavební zboží nebo třeba elektroniku. Všechny obchody by měly být přehledné, přívětivé pro zákazníky a moderní na první pohled. To, jak dobře se vám podaří interiér prodejny zařídit, je vlastně součástí marketingu. Zákazník vnímá prvně očima.
Co zaručí hezký obchod?
Než začnete myslet na regály, stěnové systémy a nábytek, je potřeba zvelebit prostory, jež máte k dispozici. Základem je kvalitní podlaha, pak dojde řada na elektroinstalace, vzduchotechniku a klimatizaci, výmalbu stěn. Pomocí sádrokartonových příček můžete prostor snadno rozdělit na více celků, nebo vystavět třeba zkušební kabinky č prostor pro zaměstnance. Velkou roli hrají takové základy jako osvětlení či tapety.
Pak je na řadě vybavení, mezi něž se řadí obchodní a gastro nábytek, nejrůznější stojany, stěnové systémy a prodejní pulty. Zapomenout nesmíme na nábytek. Někde budou potřeba křesílka a sedačky, jinde spíš stoly. Vše už se odvíjí od toho, co bude v prodejně nabízeno.
Nedokážete design vymyslet sami?
Návrh interiérů obchodů je docela věda. Stejně jako je možné najmout si bytového architekta, lze sehnat i odborníka na vymýšlení prodejních prostorů. Existují také firmy, jež vám vybavení nejen navrhnou, ale i zhotoví. Pokud se obrátíte například na společnost Kovostav 98, budete mít vše bez starosti – postarají se kompletně o demontážní práce starého vybavení, návrh interiéru a jeho znovuzařízení. A největší výhoda? Dovoluje-li to rozsah rekonstrukce, pracuje firma přes noc, aby mohl obchod přes den fungovat a nepřicházel o zisky.