Narůstající ceny pohonných hmot vedou Čechy k hledání alternativních způsobů dopravy. Jednou z možností mohou být i elektrické skútry.
Cestování nemusí být ani v současných podmínkách drahé
Benzín a nafta se v Česku v březnu letošního roku prodávaly za dokonce o polovinu vyšší ceny než před rokem. Pohonné hmoty tak podlehly jednoznačně nejvýraznějšímu zdražování. Jezdit autem se kvůli tomu řadě lidí už jednoduše nevyplatí.
Ne každý však má dobře dostupné vlakové či autobusové spojení ve vybrané lokalitě, případně mu jednoduše nevyhovuje nedostatečná pružnost vlakové dopravy.
Naštěstí však existuje možnost, jak se dopravovat jednoduše, levně a zároveň stále dostatečně flexibilně. Vhodnou alternativu k tradiční dopravě nabídnou elektrické skútry. V čem tkví jejich nejdůležitější přednosti?
Ekologický dopravní prostředek
Pro svůj provoz potřebují elektrické skútry elektromotor a jsou vybaveny vlastní baterií. U starších typů se používají akumulátory olověné, moderní skútry jsou osazeny těmi lithiovými.
Elektrické skútry se žádným způsobem nepodílejí na znečišťování ovzduší, neprodukují škodlivé emise nebo zápach. Provoz je navíc mimořádně tichý, proto neobtěžuje lidi v obytné zástavbě, nevadí domácím mazlíčkům a nepůsobí negativně ani na v přírodě volně žijící divokou zvěř.
Maximální jízdní komfort
Skútr je lehký a obratný, výborně s ním proto prokličkujete i hustším městským provozem. Dalo by se tak říci, že elektroskútr je vysoce elegantním dopravním prostředkem. Snadno zvládne i komplikovanější přírodní terén.
Na rozdíl od kola nemusíte šlapat vlastními silami, ale se skútrem jste schopni dosáhnout i poměrně vysoké rychlosti. Celkový komfort vaší jízdy je proto na vysoké úrovni.
Úvodní tvrzení o eleganci lze navíc vzít doslovně. Novodobé skútry kladou důraz na design a nabízejí stylové provedení, které z nich dělá dopravní prostředky, na nichž si jednoznačně neudělají ostudu ani dámy.
Nízké náklady na provoz
Elektrický skútr se může chlubit i velmi nízkými náklady. Ty pořizovací jsou dnes již s běžným skútrem srovnatelné, pohybují se kolem 30 000 Kč.
Pokud uvážíme, že skútr na jedno nabití zvládnete přibližně 100 km a spotřebuje při tom cca 3 kWh, snadno si dopočítáme i náklady provozní. Při průměrné ceně elektřiny, která v loňském roce činila přibližně 5 Kč/kWh se dostáváme na cca 15 Kč na 100 km.
Nízké jsou i náklady na pravidelný servis vašeho skútru. Baterie a elektromotor žádnými zásadními problémy netrpí, potřebovat servisní zásah mohou maximálně mechanické součásti. Jak ale upozorňují odborníci, řadě problémů lze předejít. Uživatelé jsou za četná poškození zodpovědní sami nevhodným užíváním a nedostatečnou péčí o skútr.
Minimum formalit
Elektroskútry vás navíc nemusí zatížit ani mnoha formalitami. Pro řízení specifické kategorii těchto dopravních prostředků nemusíte dokonce ani být vlastníkem řidičského oprávnění, ať už na automobil nebo na motorku.
Tzv. elektroskútry bez řidičáku jsou takové, které jsou výkonem omezeny do 250 W, disponují maximální rychlostí do 25 km/h a přídavnými cyklo pedály.