Pokud jste právě začali podnikat, je možné, že právě řešíte otázku ohledně webové prezentace vaši společnosti. Internet dnes totiž hýbe světem a využívají jej miliony lidí denně, ať už na notebooku, tabletu nebo mobilním telefonu. Webové stránky jsou nedílnou součástí každého úspěšného podnikatele. Důležitá je hlavně jejich správná optimalizace pro vyhledavače. Tuto problematiku řeší tzv. SEO agentury, které dokáží web dostat na přední pozice ve vyhledávání. Tím se zvýší návštěvnost vašich stránek a máte tak větší šanci získat další nové zákazníky. Pokud právě řešíte tuto problematiku, pojďte se s námi podívat, jak vybrat tu správnou agenturu.
Co je to SEO?
SEO je zjednodušeně optimalizace webových stránek. Pomocí této optimalizace se stránky lépe zobrazují ve vyhledavačích, především na předních pozicích.
Výhody SEO optimalizace:
- Lepší zobrazení webu ve vyhledavačích
- Získání více návštěvníků
- Získání více potencionálních klientů
- Lepší propagace vaší značky
Jak poznat špatnou SEO agenturu?
Agentur existuje celá řada. Mezi ně bohužel patří i ty, které jsou takřka „k ničemu“. Především byste si měli dát pozor na agentury nebo konzultanty, kteří vám nabízí, že dostanou váš web na první pozice během týdnů či pár měsíců a bude to za hubičku. Algoritmy vyhledavačů se neustále mění a špatné SEO má nulovou hodnotu. V tomto případě platí, že dobrá práce není levná a levná práce není dobrá.
Nevhodnou agenturu poznáte také dle toho, že její web není nikde k nalezení. Pokud někdo nabízí tuto službu a sám není ve vyhledávači k nalezení, je vhodné zbystřit. Proč neužívá vlastní medicíny?
Kde najít SEO agenturu?
Internet je v současnosti nejlepším pomocníkem při vyhledávání. To platí i při hledání SEO agentury. Stačí do vyhledavače zadat například „SEO agentura“, „SEO Praha“ nebo „profesionální optimalizace pro vyhledávače“. Na všechny tyto dotazy se vám ve vyhledavači zobrazí několik odkazů na SEO agentury, které se touto problematikou zajímají. Je jen na vás, kterou agenturu zvolíte, ovšem je dobré koukat i na hodnocení a reference agentury. Z logiky věci dává smysl hledat na čelních pozicích Googlu.
Jaká jsou kritéria pro výběr SEO agentury?
Při výběru SEO agentury zohledněte následující kritéria:
- Cena – není ovšem tím rozhodujícím parametrem, zejména jestliže máte web pro velikou firmu, která na internetu musí být v internetových vyhledavačích vidět.
- Přínosy spolupráce – Jaké služby za danou cenu agentura nabízí a co od výsledné optimalizace očekáváte.
Cena za služby SEO agentury nemusí být vždy tím rozhodujícím. Důležité je také co za danou cenu obdržíte, tedy jaké služby vám agentura poskytne a co od výsledné optimalizace očekáváte. Pokud máte pouze malý web (například blog), který vám žádné peníze nevydělává, není potřeba platit zbytečné peníze a dostat své stránky na přední pozice ve vyhledavačích. Bohatě postačí, když „ sem tam“ budete mít na blogu nové návštěvníky, kteří si váš obsah rádi přečtou. Na druhou stranu, jestliže váš web je vizitkou veliké společnosti, je dobré, aby se zobrazoval na co nejvyšších pozicích a našli jej desítky, případně stovky lidí denně. V tomto případě si můžete za služby agentury i připlatit.
Na co se při výběru zaměřit?
Pokud už máte agenturu téměř vybranou, ale nevíte, jestli je ta pravá, prozkoumejte podrobně web agentury:
- Působí web profesionálně?
- Jsou na webu dostupné podstatné informace?
- Jsou na webu gramatické chyby a je slovosled v pořádku?
- Mají dobré reference či hodnocení?
Nejlepší bývá ale rovnou zavolat. Krátký kontakt s „živým“ člověkem na druhé straně obvykle napoví mnohem více, než jakýkoliv text online. Chcete-li se dozvědět více, klikněte zde.